Bashan 200 bs-7 Bemi Germany
Witam, chciałbym przedstawić wam mojego byłego oryginalnego niemieckiego quad-a Bashan-a 200ccm Bs-7 wyprodukowanego w Niemczech lecz części pochodzą jak prawie w wielu przypadkach z Chin.
3 lata temu gdy jeszcze chodziłem do 6 klasy podstawówki(rok 2008) rodzice(bardziej mama) postanowili mi kupić quada jako nagrodę za pomyślne zdanie szkoły podstawowej. Gdy już wszystko było zaliczone i przyszedł czas wakacji roku 2009 zaczęły się intensywne poszukiwania quada, i tak o to ten Bashan przezwyciężył wszystkie oglądane maszyny typy ATV
Jeśli macie ochotę wejdzie do mnie na profil na You Tube i zobaczcie filmy z quad-em ( http://www.youtube.com/user/rajdowiectom/videos )
Quad został zakupiony z komisu w Garwolinie dnia jakiegoś tam roku 2009 z takimi o to danymi: -homologacja -karta pojazdu -OC -ważne badanie techniczne -2008 rok produkcji -przebieg - 500km(silnik był dotarty fabrycznie wiec nie trzeba było docierać do typowych 1000km) -Silnik -na licencji Hondy 4 suwowy, 2-zawory na cylinder, chłodzony cieczą+wentylator -Rozruch - elektryczny -Pojemność - 197 ccm -Zasilanie: gaźnik -Prędkość max. - 120km/h -Max. moc - 14 kW - 18 KM -Akumulator - 12V -Zbiornik paliwa - 5,5 L -Skrzynia biegów - czterostopniowa manualna+wsteczny -Przeniesienie napędu: łańcuchem na koła tylne -Przednie hamulce - 2x hydrauliczny hamulec tarczowy -Tylny hamulec - hydrauliczny hamulec tarczowy -Rozmiar opon - przód 21x7-10, tył 20x10x10 -Przednie zawieszenie - 2x gazowo-olejowy amortyzator z regulacją -Tylne zawieszenie - gazowo-olejowy amortyzator z podwójną regulacją -spalanie - 4l/100km(w terenie) -Zapłon - CDI -Kompresja - 9,2:1 -Wymiary - 1680 x 1115 x 1120 mm -Max obciążenie: 150 kg -Wysokość siedziska - 840 mm -Waga - 170 kg -Rozstaw osi - 1160 mm
Quad-a na tamta chwile wyceniono na 6500zł lecz po negocjacjach i sprawdzeniu kto jest właścicielem(byl nim kolega mojego wujka, taka mała niespodzianka ze on wg miał quada) został zakupiony za kwotę 5000zł z przebiegiem 500km poprzedni właściciel nie nakręcił mu dużo z braku czasu, Bashan do mnie dotarł na kolach przyprowadzony przez brata ciotecznego a co go zdziwiło podczas podróży nie wszystkie samochody go wyprzedzały (pewnie myślicie czemu) po sprawdzeniu jego v-max-u okazało się ze jest to 120km/h dzięki zębatkom na v-max i tu padło pytanie co z trudnym terenem skoro zębatki nie są na moc z trudnym terenem radził sobie tak :
mimo przedniej zębatki 16zebow kopal się jak gdyby była zębatka 11 zębów na moc
a tutaj mały tuning tablicy rejestracyjnej wrazie przyjazdu panów leśników, na drodze panowie policjanci tez fajnie byli zmylani co zaowocowało 3 ucieczkami :D
a tutaj podjazdy, zjazdy itp:
a tutaj wraz z Derbi-jakiem gdy ten się malował oraz WSK-ą do Stuntu
Bashan był moim pierwszym quadem wiec zostało poświęcone mu dużo czasu aby wszystko było oki regularnie były wymieniane płyny eksploatacyjne oraz smarowany łańcuch
Mimo ze quad posiadał zębatki na v-max to Wheelie szło całkiem ładnie
zimowa inspiracja zabawy ze śniegiem zakończyła się stworzeniem pługu z plastikowej rury kanalizacyjnej
W lutym roku 2012 roku pożegnałem się z quadem został on bowiem sprzedany do Siedlec a dokładnie do miejscowości Tworki z przebiegiem ponad 3500km.
Czemu sprzedałem quada i czy go polecam?. - Jako ze posiadałem go od 2009 roku do 2012 roku jego moc oraz pojemność po woli stawała się za mała na moje kolejne pomysły i tak postanowiłem go sprzedać aby nie stal w garażu bezczynie i jak to mówią rdzewiał, co do polecenia quada to śmiało można go kupić jest on niby niemiecki czyli wytrzymały lecz wszystkie części pochodzą z chin ale to nie problem bo w Niemczech podczas składania dobrze jest wszystko sprawdzane i Bashan staje się wytrzymałem quadem z silnikiem na licencji Hondy Jak na 200ccm był on dość mocny i wytrzymały w silniku przez te 3 lata wymieniłem tylko uszczelkę a co do podzespołów jest tu już inna bajka należy przynajmniej raz na miesiąc sprawdzić czy kola są dokręcone sprawdzi napinacz łańcucha itp. Co szybko w nim pada?, - Padają łożyska oraz tuleje wahacza tylnego ale to nie duże wydatki finansowe przy jeździe ekstremalnej koszt napraw na jeden sezon wynosił około 300zl z płynami eksploatacyjnymi.
Jeśli mieli byście jakieś pytanie to piszcie śmiało, napiszcie tag że jak wam się podobała moja historia z quadem
Dzieki za poświecenie czasu na przeczytanie o mojej przygodzie z Bashanem :)
|
Przeczytałem wszystko od A do Z ;) I stwierdzam ..... Nazywanie Twojego quada mówiąc że jest niemiecki na chinskich częsciach to jak powiedzieć, że skutery/motorowery/quady Romet są polskie na chinskich częściach ..... Bashan to chińczyk z krwi i kości i nie ma w sobie nic niemieckiego, chyba tylko tyle, że ktoś go w Niemczech poskładał do kupy i sprzedał. Druga sprawa ... Silnik na licencji Hondy. Prawda. Honda sprzedała projekt paru silników własnej produkcji z lat mniej więcej 1969 .... Czyli widzimy po ilu latach chińczykom sprzedało się licencję - chodzi mi tu o Hondę DAX, której silnik używany jest do chińskich quadzików, motorowerów, chopperów ... Poza tym jeślin o chinola się dba to długo pojeździ, najgorsze jak ktoś żałuje grosza na swój sprzęt .... Czyli nawet taki Bashan może posłużyć jak u kolegi na długi czas :) Sporo takich quadów naprawiliśmy w warsztacie. Do tej pory smigają bez zarzutu.
|
No i wszystko się zgadza...chińska produkcja,montaż gdzieś w europie,końcowa sprzedaz np. w polsce... i końcowy nabywca-użytkownik,moim zdaniem najważniejsza jest techniczna dbałość o użytkowany sprzęt...wiadomo że względem ceny jest niestety niższa wartość techniczna...ale chcemy,mamy i jezdzimy!!! :D
|